Načítavam


Tvoje pripojenie na internet je pomalé. Trpezlivosť prosím...

Jeseň je obdobie depresií. Ako prísť na iné myšlienky?


jeseň, depresie

Máme tu prvý jesenný deň a ako už všetci vieme, prichádza obdobie zimy, dažďov a celkovo pochmúrnych dní, čo sa prejaví aj na našej nálade. K tej nám veľa nepridá ani fakt, že žijeme pod neustálym tlakom a stresom, ktorý na nás vyvíja práca, rodina, či nutnosť vyhovieť stovkám požiadaviek každý deň. Čo nám teda pomôže vo chvíli, keď sa cítime emočne na dne?

1. Vyrozprávaj sa najlepšiemu kamarátovi

Prvá pomoc je určite najlepší priateľ, alebo priateľka. Niekto, kto mal možno podobné problémy ako ty, ale prekonal ich. Z osobnej skúsenosti viem, že taký hodinový telefonát s najlepšou kamarátkou takmer vždy zaberie. Pozor však na to, aby ste sa nesťažovali navzájom. Síce sa ti uľaví, ale len na chvíľu a tvoj problém, alebo problémy vás oboch, nikam nezmiznú. Je dôležité vyrozprávať sa niekomu, kto ťa pozorne vypočuje a poprípade poradí.

2. Prečítaj si pozitívnu knihu

Ďalším dobrým nápadom na zbavenie sa smútku je vraj siahnuť po dobrej knižke. Priznaj sa, kedy si naposledy čítal? Schválne som napísal vraj, pretože mne osobne to nepomáha. Keď ma niečo trápi, tak sa nedokážem sústrediť na čítanie. Skúšal som veľakrát zahĺbiť sa do príbehu v knihe, ale nepodarilo sa. Pozeral som sa na riadky a nič mi nedávalo zmysel. To však neznamená, že to tak bude i v tvojom prípade. Môžeš zaloviť doma v poličke, alebo navštíviť knižnicu. Existuje veľké množstvo pozitívnych a motivačných kníh.

3. Relax pri hudbe

Nie nadarmo sa hovorí, že hudba je liek. Dokáže ovplyvniť našu náladu a emócie. Je to jedna z možností, ktoré využívam keď mi je smutno, alebo nemám náladu a chcem byť sám. Každý potrebuje byť z času na čas sám a usporiadať si myšlienky. Zapnúť si rádio, kde hrajú iba melancholické piesne by asi nebol dobrý nápad. Pusti si optimistickú hudbu a relaxuj. Môžeš trochu experimentovať a napustiť si horúcu vaňu. Kombinácia pozitívnej hudby a horúceho kúpeľa za svetla sviečok je naozaj upokojujúca a tvoje telo sa ti za chvíľku oddychu určite poďakuje.

4. Pozri si svoj obľúbený seriál

Prísť na iné myšlienky môžeš aj pri svojom obľúbenom seriáli. V televízii beží niekoľko zaujímavých programov pri ktorých zabudneš na trápenie a každodenné problémy. Ak si naopak z tých, čo tak často televízor nepozerajú ako napríklad ja, sprav i tak výnimku a zapni ho. Určite nájdeš nejaký program, ktorý ťa aspoň na chvíľu zabaví. Televízia ti môže zlepšiť náladu aj keď ju nepozeráš priamo, ale pasívne podobne ako hudba. Nezabudni, že tvoje podvedomie je stále v strehu a vníma všetko naokolo bez toho, aby si sa sústredil a registroval to.

5. Vybehni sa prejsť

Písať o prechádzke na jeseň môže byť zbytočné. Toto ročné obdobie sa vyznačuje tým, že veľa prší a má to byť akási príprava na zimu. Určite sa však naskytnú aj slnečné dni, hoci nie sú také teplé ako v lete, ale ponúkajú určité čaro pre ktoré sa oplatí vybehnúť von. Pozorovať padajúce lístie hýriace sa farbami, či lesnú zver, ktorá sa pripravuje na zimu je ozajstný zážitok.

Ak nepomôže ani jedna zo spomínaných terapií, ostáva už len priznať si fakty a zmieriť sa s nimi. Len keď sa zmieriš s tým, kto si, čo momentálne máš a čo si doteraz dokázal, budeš sa vedieť odraziť dopredu. Napíšte mi dolu do komentárov ako potláčate smútok, či depky vy.

Komentáre


Tento článok ešte nikto nekomentoval. Buď prvý!

Hore